UKRYJ ODMIANĘ ROZWIŃ WSZYSTKO DRUKUJ

napój firmowy

woda firmowa

Definicja

kulin. 
niegazowany napój, przygotowywany w w Polsce w l. 70. i 80. XX w. z wody, soków owocowych i pokrojonej cytryny, mieszany i schładzany w specjalnych urządzeniach z charakterystycznym przezroczystym kloszem w górnej części, sprzedawany w lokalach gastronomicznych lub w ulicznych kioskach

Warianty

  • woda firmowa

Kwalifikacja tematyczna

CODZIENNE ŻYCIE CZŁOWIEKA Jedzenie i jego przygotowanie rodzaje pokarmu/potraw i ich cechy

Cytaty

Gdy o godz. 18 w Dusznikach Zdr. odwiedziłem restaurację w rynku nie było żywego ducha , do konsumpcji tylko herbata (gorzka) i woda sodowa . Na dancingu w Międzygórzu tylko napój firmowy o nieokreślonym smaku i galaretka owocowa.

źródło: NKJP: Internet

Poza tym każdy lokal dysponuje napojem pod szumną nazwą woda firmowa. Istnieją oczywiście rozmaite receptury. [...] Tak np. w Fafiku przy ul. Siennej podaje się wodę firmową, której składnikami są: woda sodowa, sok wieloowocowy, i plasterek cytryny - w cenie 7 zł.

źródło: Małopolska Biblioteka Cyfrowa: Dziennik Polski. 1970, nr 189 (11 VIII) nr 8234

Odmiana

typ frazy: fraza rzeczownikowa

m3, odmienny: napój, firmowy
Zwykle lp
Data ostatniej modyfikacji: 28.07.2013
Copyright© Instytut Języka Polskiego PAN
Open toolbar

Menu dostępności

  • Powiększ tekst

  • Zmniejsz tekst

  • Wysoki kontrast

  • Resetuj